Fivérük, Martin határozott, bár furcsa kérése ellenére Lyla és Ed kocsiba szállnak, hogy leutazzanak hozzá szüleik vidéki házához. Megérkezésükkor Martin a paranoid skizofrénia minden jellemző tünetét produkálja, miközben váltig állítja, hogy egy szörny rekedt a pincében.
A Larry Fessenden meggyőző szereplését sem nélkülöző Podot Mickey Keating rendezte, akinek első filmje a remek pszichothriller/slasher/művészfilm/valami keverék Ritual volt 2013-ban. A fickó most sem akart egy könnyű műfajbesorolású filmmel előrukkolni, hát megcsinálta a The Cabin in the Wood-ba oltott, mindenféle költségvetést nélkülöző pszichodrámát, amiről aztán ember legyen a talpán, aki el tudja dönteni, hogy épp sci-fit, horrort, akciót vagy magát az X-aktákat nézi. Mondhatom, ez meglepő módon nagyon is jót tesz a filmnek!
Ed (Dean Cates) a kigyógyult/visszaesett alkoholista hugával, Lylával (Lauren Ashley Carter) autózik szüleik hólepte, vidéki kisházához (ami a semmi közepén, Maine-ben található), ahol (mostoha)fivérük, Martin (Larry Fessenden), a zavarodott háborús veterán lakik, akinek – ez nagyon hamar ki is derül – hathatós segítségre lenne szüksége. A folpackkal teljesen körbefóliázott ablakok és ajtók, a vészjósló sötét és nem utolsó sorban a rájuk idegbajosan puskát szegező militari-szerkóba öltözött fickó, no, meg a világméretű összeesküvéselmélet és a szigorúan titkos „dolog", ami a pincébe került valahogy... Ezek első hallásra nem szolgálnak könnyen érthető és pláne értelmes magyarázatként Martin viselkedésére. Ha ehhez hozzávesszük, hogy hosszabb ideig kezelték skizofréniával és erőszakos viselkedéssel, hát...
Az angol pod szó annyi mindent jelent, hogy így címként használva teljesen összezavarhat az értelmezésben. Elsődleges jelentése persze a tok, gubó, mag, tehát egyfajta tároló, amiben valamilyen növény vagy állat fejlődik, lakozik. A lifepod mentőkabint jelent az űrtechnikában. A pod a latin tőből eredeztetve jelenthet lábat is, például a tripod háromlábút. A dipodous kétlábút vagy egyszerűen állatot jelöl. Akármit is rejt Martin pincéje (vagy képzelete), valószínűleg nem örülnénk a poddal történő találkozásnak...
A Martin tévéjén egy pillanatra feltűnő részlet a The Last Man On Earth (Az utolsó ember a Földön, 1964) filmből is sejtetni engedi, hogy a Podról nehéz egyértelműen eldönteni, pszichodráma-e vagy szörnyfilm, esetleg egyszerre mindkettő, és még sci-fi is. Ezt a kérdést végül Ed fogja feloldani, amikor végre rászánja magát és lemegy a pincébe, hogy megtudja, tényleg van-e ott valami.
Mert hát mi a rosszabb: ha az egyik családtagunknak teljesen elment az esze vagy ha van rá esély, hogy a pincében rejtőző szörny valóságos?
A Pod remek ötvözete az X-akták stílusban elmesélt összeesküvéselméletes filmeknek, a családi konfliktusokra kiélezett kamaradrámáknak és a paranoid „kisház az erdőben" horroroknak. Aki bírja a kevésbé akciódús rejtély-filmeket, annak kifejezetten ajánlott!